måndag 9 april 2012

Varför gör ALDRIG datan som jag vill???

Idag har jag en struldag med datan. Den vill helt enkelt inte fungera, jag kommer inte ut på internet med våran data. Det är ju så man kan bli tokig. Och så teknisk som man är så får man hela tiden ropa på hjälp av mina barn som bara STÖNAR. 
-Men starta om datan, vet ja!!
-Men det har jag ju gjort!!
-Mamma, du är SÅÅÅÅ kass med datan!!! 
Jag har kollat och letat fel men det går inte ändå, till slut fick jag låna min dotters data. Fast jag inte idag har hotat med att GGRRRR göra något med datan. 


Mina barn tycker jag är SÅ oteknisk. Det är bara att erkänna jag är GAMMAL. Åldern håller på att ta ut sin rätt.


Men när jag var yngre, då fanns det inte data i mitt hem. Vi hade papper och penna. På fritiden spelade vi brännboll, fotboll, hoppade twist och hopprep (enkel och dubbelrep)och spelade kula. Men vi hade fast det låter töntigt, väldigt kul. Vi hade inte ens telefon, TV och mobil när jag var liten. Det köpte mina föräldrar när jag var ca 7 år. Och det konstiga VI klarade oss ändå. Fast på den tiden då var vi tillsammans hemma eller ute hos någon/några. Lyssnade på musik och rökte i smyg en och annan cig på Domus. Tänk vad mycket man gick och cyklade för att träffa sina kompisar. Hängde i stallet så mamma fick spader pga att man var sen hem på kvällarna. Så oskyldiga var vi inte. 


Och när man blev äldre ALDRIG att man satt hemma hos sina föräldrar på kvällar och helger. Man var ute med kompisar. Och när man gick ut för att träffa kompisar så visste man ALDRIG var man hamnade. Ibland åkte man många mil bara för att köpa en korv med bröd. Man åkte många mil för att åka på dans och ibland hade man problem med att få skjuts hem men det gick för det mesta. Våra föräldrar hämtade oss sällan. Vi hade killkompisar som skjutsade oss. Och LIVET LEKTE, det var det som var tjusningen man planerade inte så ofta det bara hände roliga saker. Jaja, det var väl inte alltid så kul men det är ju så livet är roligt ibland och tråkigt ibland. Men det är dom ljusa stunderna man minns.


Så det är väl inte konstigt att man är helt borta med datan ibland. Man har det ju inte med sig sen barnsben. Men idag så ska man klara av data så jag får väl visa min otekniska stil och SNÄLLA, hjälp.....



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar