söndag 22 april 2012

Det blev som pappa planerade. Familjekväll.

Igår lördag hade vi familjekväll. Min ena dotter hade planerat att åka på filmkväll med kompisarna. Min son hade planerat att också träffa kompisar. MEN MIN MAN HADE ANDRA PLANER. Han var/är trött på att vi kör ungdomar hela kvällen. För dom skall ju inte till samma ort, många mil blir det att köra. Missnöjda var ungdomarna MEN det blev en kväll med familjespel och film som pappa sa. Och TUR var det väl att min man vann för han spelar aldrig för att förlora. Bör tilläggas också att han vann utan att fuska.


Efter att vi spelat klart och min man vunnit så tittade vi på en norsk film Huvudjägarna, en actionfim. När jag valde den så stönade mina barn. NEJ, inte en norsk film. Men dom gör visst bra filmer och dom gör även bra serier som jag har tittat på många gånger. SÅ nu tittar vi på den, tack. Och mina barn erkände att den var BRA när vi tittat klart på filmen. Vilket var tur för mig för ibland får jag pikar över mitt filmval, men man kan ju inte veta om det är en bra eller dålig film. För ibland kan det vara Mycket DÅLIGA filmer som man tyvärr har hyrt en fredag eller lördagkväll för det är inget att se på TVn. Fast man har mängder med kanaler att välja på är det rena rama skiten att se på helgerna. Jag fattar inte deras utbud av helgtablån??? Varför visar dom inte bättre TVprogram/filmer på helgerna?? Många gånger har dom program eller filmer som man vill se på vardagar men då är det sent på kvällen så vi kan inte se det för vi ska upp tidigt morgonen därpå.   


Nästa film Dom 3 musketörerna, då fick jag gå och träffa John Blund. Den filmen orkade jag inte att se fast den var spännande. Jag satt och vred mig för att inte somna. men till slut fick jag gå och lägga mig. Det blev godnatt och ungdomarna såg färdigt filmen. Den gamla gick och la sig.






  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar