söndag 22 april 2012

Hästmanikyr, städdag och halmeldning.

Den här helgen har jag och min familj hunnit med mycket. En sten har släppt från mitt hjärta mina måsten har blivit gjorda. 


Min ena häst har fått en väl förtjänt manikyr, jag och min ena dotter har borstat och gjort honom fin. Det blev en halv häst ute till fågelungarna (bo material). Innanför och utanför stallet har jag och mina döttrar städat, vi har slängt gamla hästsaker som vi inta ska ha kvar pga en eller annan anledning. 
Vi förpestar luften för grannarna halmeldning på G och det ryker vida omkring. Halmen har legat där tillräckligt länge nu och ska bort från gården. Jag köpte halm som inte gick att använda på grund av att halmen var full av mögel. Det känns så gött att det är gjort. En skön känsla att arbetet inte bara blev som vanligt JAG gör det sedan. Vid nästa ledig stund är det att fortsätta att städa utomhus för det ska bli fint. Kratta och gräva i och på jorden. Jag fick ju en skottkärra i morsdagspresent så nu får jag väl använda den också. 


Sedan är det dags att planera blommor i lådorna utanför hus och stall. Fint ska det bli. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar