fredag 20 april 2012

Min trötta häst och stressade hovslagare.

Usch känner en tung huvudvärk idag. Jag ska dricka lite kaffe och sedan lägga mig en stund och vila. Det känns skönt att ha ledigt i helgen. 


Jag ska pyssla lite extra med mina hästar i helgen. INGET annat får komma emellan. Dom ska ha egen tid i helgen pga att jag har jobbat 3 helger i rad nu. Och jag har dåligt samvete för att dom inte har fått den tiden jag vill ge dom ett tag.


I morse när jag släppte ut vår hund så trodde jag att det hade hänt min ena häst något. Han gnäggade högt efter mig så jag sprang ut på gården till honom. Men han var nog bara "mattesjuk". Han kan vara så ibland att han gnäggar HÖGT efter mig. Ungefär som HALLÅ här är jag, kom hit!! Om någon hade hört mig i morse hade dom säkert undrat. Men vem pratar hon med?
-VAD ÄR DET MED DIG? JA, JA JAG KOMMER!!! Så klappade jag honom och allt var bra. 


Min ena häst kan vara lite speciell. Bl a så kan han lägga sig ner om någon kommer till honom och är stressad, och då menar jag om hela människan skriker ut signaler "JAG ÄR STRESSAD". Detta har hänt när jag har haft en eller två hovslagare som vill göra ett snabbt arbete hos oss. EN hovslagare som kom till oss undrade men vad FAN har du lärt din häst? Han bara lägger sig ner, det som saknas är huvudkudden. Ungefär som men VAD TRÖTT JAG BLIR!!! Jag får lägga mig ner för detta orkar jag inte. Vad stressar människan för??
Bör tilläggas att jag ringde inte dessa hovslagare för det räckte med att han/hon kom in i stallet så la min häst sig i boxen. ZZZZNARK!!! 


Jag får försöka att använda detta till min fördel istället. Det kan vara användbart att ha en häst som lägger sig ner på kommando.
LIGG!!












  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar