fredag 13 april 2012

En bukett med blommor och fågelläte.

Då har både Vårlöken,Gulsippor och Vitsippor kommit.
Det är bara att gå ut och plocka blommor till köksbordet och njuta av dom vackra blommorna.


Vårlök.
Gulsippor och Vitsippor.
Våren knatar på och fler och fler blomsorter slår ut i blom. I år är min Forsythiabuske enorm den är så vackert gul.


Fast ännu har jag inte sett Sädesärlan. 

Sädesärlan.

Men Storspoven har redan kommit. Jag har sett denna fågel i ett antal år nu och jag måste säga att för mig så är det en mycket speciell fågel. Den såg jag och min morfar när vi var ute och vandrade runt bygden i BY utanför Sunne.


Storspoven.
Storspovens ägg.


Hittade ett Youtube klipp där man kan höra Storspovens läte.

Det jag saknar just nu är en solig morgon och en kaffestund i morgonsolen på trappan efter jag har varit ute med mina hästar. När fåglarna sjunger i våra träd och buskar. Då är det lugn och ro. En egen stund med avkoppling.


Ha en bra dag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar