fredag 13 april 2012

Lägsta priset, kompis, va?

Min man har annons på en bil som ska säljas. Vad händer jo någon ringer:
- TJENA!!! KOMPIIIISSSS!!! sista priset, va?? Kan du ge mig ett kompispris?? Lägsta pris, va?? 
VA, när blev han kompis med den som ringde??
Och hur kan man pruta innan man har sett bilen??
Eller ett svar på mailen:
-Jag har en gammal bil som jag vill byta med din bil. Intresserad?
VA, jag vill väl inte ha en gammal bil. Kör den till skroten!!!


Ibland har min man bara gått in när dom här lustigkurrarna har varit och tittat på bilen. Åk någon annanstans och pruta, vet ja. Man blir så trött över att slösa dyrbar tid med någon som bara, jag har inte ord BLÄ!!


Uppfostran skulle nog vara på plats. Hur man beter sig när man gör affärer. Hur man sköter sig i en telefonkontakt. Eller affärer över huvudtaget, privata affärer.


Personligen om jag ska köpa något så vill jag veta vad det är jag ska köpa och sedan kan jag om det går diskutera priset och se om man kommer överens om priset. Pruta med andra ord, men då frågar jag och visar intresse och om det inte blir ett köp så tackar jag för mig och åker.


Då behåller jag hellre bilen än att sälja den.....










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar