tisdag 24 april 2012

BEVARA DEN VITA ÄLGEN!!!


VIT  ÄLGKO MED TVILLINGAR.

När jag bodde i Sunne hade vi ett skogsområde där man kunde se VITA ÄLGAR. Jag hade turen att få se några när jag och min mamma och pappa var ute i skogen. Det är något MAGISKT över dessa älgar. En upplevelse som man aldrig glömmer att man har fått se i skogen, fast åren går.

BRUN ÄLGKO MED VITA TVILLINGAR.

I mitt tycke är det synd att inte dessa vita älgar blir mera skyddade än vad dom blir. Det är ju ingen garanti att dessa finns kvar till blivande generationer som växer upp. 

Rovdjur (Varg, Björn och Lo-djur)  har ökat i skogen nu förtiden som kan gå hårt åt älgstammen. 

BEVARA DEN VITA ÄLGEN!!!!

Så kan den yngre generationen få se dessa speciella älgar i framtiden.

BRUN ÄLGKO MED 1 BRUN och 1 VIT KALV.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar