måndag 23 april 2012

HUR BETER DOM SIG I TRAFIKEN!!!

Jag måste skriva om bilister som jag ibland möter på vägen. Ibland undrar jag om dom tror att andra människor är tankeläsare, eller att DOM är "BÄSTA FÖRAREN", etc. 


VARFÖR KAN DOM INTE BLINKA NÄR DOM SKA SVÄNGA TILL HÖGER ELLER VÄNSTER??? 
Tror dom att man vet att nu svänger föraren för det syns ju inte på bilen vilket håll föraren ska svänga, utan blinkers. Men en del har så nya bilar så dom kanske inte vill slita på blinkersspaken VAD vet jag?


För att inte tala om HÖGERREGELN. 
En del förare kan då absolut inte denna regel. Och dom har mage att svära och idiotförklara mig och andra när dom inte ens vet att det är dom som har VÄJNINGSPLIKT mot bilen/föraren som kommer från höger. Detta sker ofta och en del förare skulle nog behöva att gå en kurs igen på bilskolan för att friska upp minnet. Vem är då IDIOT??? DEN som kan regeln eller den som inte kan??


Undrar varför en del förare beter sig som dom gör pekar finger eller andra gester i bilen??? Är dom bäst på att köra bil eller?? så anser dom att dom har rätt att göra detta. Ett beteende som jag tycker är mycket illa.






Varför har det blivit så här i trafiken? 


Och varför har det blivit mera att man tackar INTE, när någon åker åt sidan eller hjälper till i trafiken så att det flyter på.


Eller också det finns inte en enda bil efter mig t ex och ändå ska bilen som väntar köra ut framför mig VARFÖR inte vänta??  


Det ökar mer och mer med DÅLIGT UPPFÖRANDE I TRAFIKEN!!!


SKULLE DU VILJA MÖTA DIG SJÄLV I TRAFIKEN???


TÄNK EFTER FÖRE, EFTER, ÄR DET KANSKE FÖR SENT.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar