onsdag 18 april 2012

DUVUNGAR, HÄR OCH NU!!

I år har jag blivit bättre på att ta tillvara på våren och dess utveckling. I år njuter jag av alla vårtecken jag kan se. Jag har blivit bättre på att ge mig tid att njuta. Det behöver inte avsättas en stund, utan jag tar tillfället när jag får den och det passar mig så mycket bättre. Samt att jag tycker att jag missar inte så mycket i år. Än så länge har jag koll och ser dom små förändringarna av vårtecken som sker mitt framför mina ögon här och nu.

Nu har jag sett dom första fågelungarna IDAG!



Vi har fått tillökning på min arbetsplats. Ett duvpar har byggt bo på vår brandstege och nu har äggen kläckts och i boet såg jag idag små dunbollar till ungar. Naturen hade sin vilja, dom SKULLE ha bo där fast vi försökte att få dom att flytta från stegen. NU får vi följa utvecklingen från dunbollar till flygfärdiga ungar.



Och nu är det så vackert i skogen med Vitsippor. Det är som en hel matta av Vitsippor ,överallt man tittar är det grönt och vitt.




Fast ännu har inte träden slagit ut i grönska.




Dom små Violerna har också slagit ut lite här och var.



I många trädgårdar är det vackert blått av Scillor.


Det är bara att passa på och njuta av naturen och att ge sig själv tid att göra detta. För det mesta så går det så fort så man hinner inte med. Varva ner och stressa inte. Många gånger gör man det felet och glömmer att ta till vara på små korta stunder av avkoppling. För att njuta av naturens utveckling det kostar inte pengar. 

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar