tisdag 3 april 2012

GOOD FOR YOU, not good... eller.....







Hur ofta får man beröm för något man har gjort? 
NEJ!!!, det är oftare man får kritik istället. Allt för ofta så LETAR andra människor fel hos andra. Detta tycker jag är inte rätt!!! 


Varför kan man inte säga att någon gör en god sak eller ett bra arbete? 
Är det den typiska avundsjukan?eller om jag är tyst så kanske jag slipper att säga att hon/han gör en god sak eller ett gott arbete? Eller, varför kan man inte ge beröm???


Varför inte införa glädjen som idrottsmän har i sina sporter. När man har gjort mål i hockey vad händer, jo dom andra åker fram och antingen ger en klapp med klubban, eller handske mot handske.
Eller som i fotbollen ibland blir det en stor hög av spelar. Idrottsmän berömmer varandra på plan!! Inte kritik F-N varför gjorde du MÅL, dåligt gjort!!!
Ett tillägg ifrån min dotter Carro, målet kan inte göras utan lagkamraterna som dribblar fram bollen, försvaret och anfallet. Ett mål är även dom andra med, men det är personen som gör målet som får berömmet. Då gäller det att man har en bra tränare som berömmer hela gruppen. Bra spelat .....


Nu menar jag inte att man ska kasta sig i en hög över den som har gjort ett bra jobb. Men att man använder BERÖMMET till den/dom som har gjort en bra sak eller ett bra jobb.


 BERÖM!!!!


INTE KRITIK I 1:a HAND,


ELLER TYSTNADEN.


Och DU, det är OK!! att få beröm sträck på dig och TYCK om dig själv. 
BRA GJORT!!!! 
BRA KÄMPAT!!!! 
Säg ALDRIG att det var så lite så, för BERÖM!!! var du värd!!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar