lördag 28 april 2012

En vägg med frukt och bär eller blir det två?

Det är med glädje jag kan berätta att min korsning mellan Svarta vinbär och Krusbär JOSTAKRUSBÄR har börjat att få blad. Busken har överlevt vintern bredvid stallet. Så nu är det bara att hoppas att den växer sig stor i sommar.





Mina vinbärsbuskar har också klarat sig mer eller mindre. Den vita vinbärsbusken är större än den svarta vinbärsbusken.
Det tråkiga är att korsningen Björnbär och Hallon, 2 olika sorter har tyvärr dött i vinter. Men det blir till att köpa nya plantor och sätta i år. 
Mina planer är att få en sida på stallet som ska bära frukt och bär under sommaren och hösten. När jag har varit vid stallet har jag funderat på att jag kan plantera något framme vid dörren också. Men jag har inte bestämt mig riktigt för VAD det ska bli för något ännu. Det återstår att se.


Kanske blir det pelargonier röda och vita? Det blir nog bäst och finast, tror jag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar