söndag 15 april 2012

VÅRAN VILDKATT "KISSEN".

Jag har skrivit tidigare om våran kattunge Kissen. Han har nu blivit äldre och vildare. Han är nu 6 mån och han lever ett gott liv på landet.


I morse var vår katt KISSEN nöjd och glad, när min klocka ringde för jag skulle gå upp. Han började att trampa över mitt huvud. Äntligen är du vaken tyckte han nog. NU kan jag få gå ut och leka!! 


Vår katt Kissen är inte "normal", ibland undrar vi om han har för mycket vildkatt i sig. Han är som en katt som har ADHD om nu en katt kan ha det så har vår katt det. Kela med honom. NEJ, då sätter han klorna i en MORR!!! eller också biter han en i händerna hårt. Ibland så blöder man efter klor och tänder. Men ibland kurrar han och är kelig men bara på hans villkor. Det är en kort stund ca 5 sek. Sedan är det MORR!!! igen.


När han vill in i huset hoppar han upp på vår ytterdörr och skriker. När man öppnar så hänger han på dörren tills den är öppen som han vill, då hoppar han ner från dörren. Han gillar att springa ut och in hur många gånger som helst. Ibland kan han springa ut och in flera gånger på halvtimme.


Han älskar att promenera när vi är ute och går. Han kastar sig ca 50 cm upp i träden och tittar snabbt åt båda håll och så springer han vidare. Och det finns några träd på promenaden men upp i dom ska han. En promenad längre sträcka som en promenad med en hund, men vad roligt... Då får han utlopp för sin energi.


Fast jag, Henrik och Carro vi gillar våran KISSEN och det bästa är att låta honom vara i fred. Han har sin egna kattpersonlighet. Och jag kan lova att jag har aldrig haft en sådan katt som Kissen. 


Han älskar att bo på landet. Att vara ute och jaga löv som blåser, fjärilar som flyger och andra insekter. Det vi har sett än så länge så har han inte fångat någon mus men det kommer väl. Om 
nu dom andra katterna kommer med någon mus till honom så han får smak på dom förstås. Hans mamma Smulan gillar honom inte. Han anfaller henne så fort han kan och ser henne. Hon har det tufft med honom. Den andra katten Bibbi hon smäller till honom med tassen och då går han ifrån henne. Hon har makt över honom än så länge bäst att tillägga för han börjar att bli stor.


Min mamma hade honom tidigare men han trivdes inte att vara instängd i en lägenhet. Han var garanterat ingen "innekatt"

Min man kallar honom för SATANS KATTJÄVEL. Min man tror att dom andra katterna vet att det är något fel på honom, det är därför dom inte lär honom att jaga.


Men det är väl som med människor som har en egen stil, det finns även djur som har en egen stil. Och det har han, jag lovar.


Skenet bedrar. Kom inte hit och klappa mig. MORR!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar