tisdag 24 april 2012

TULPANFROSSA.

Jag älskar tulpaner. Dom är så vackra och det finns så många varianter av dom. Vackra färger, enkla och dubbla. 

En bukett med tulpaner är många svenskars favorit att ha på köksbordet. Ibland kan man för att ge dom stöd ha blåbärsris eller kanske några kvistar från den egna trädgården det är bara att släppa loss fantasin. Och variera färger på buketten som man önskar att ha.
Men vackrast är dom ute i trädgården i det fria. Nu börjar mina röda tulpaner att spricka ut och dom har stått där i många år nu och blir bara fler och fler. Dom gula har det blivit mindre av år efter år, tyvärr men inte mycket att göra åt det. Vi får plantera nya och mera färger.






Fast ibland så tar råddjuren dom, precis när dom har slagit ut. Dom måste smaka gott för det är bara mina tulpaner dom tar i min trädgård.



Min dröm är att åka till Holland och njuta av ett stort hav av bara tulpaner. Tyvärr har det inte blivit av ännu, men jag lever på hoppet att komma dit.



Min TULPANFROSSA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar