onsdag 25 april 2012

En tokig stund i skogen under älgjakten.

I höstas så var min dotter och jag hemma. Min dotter kände sig hängig och jag hade en dag som jag var heller inte så pigg och glad. Vi satt vid köksbordet och åt frukost och pratade är det något vi ska hitta på. Så vi bestämde oss för att VI ÅKER TILL SKOGEN OCH PLOCKAR SVAMP. 


KANTARELLER.


Så vi tog med oss vår hund och åkte ut till vårt favoritställe. Vi vandrade i skogen i lugn och ro, min dotter tog en del kort och vi gick och småpratade om både det ena och det andra. Medans vi plockade svamp så låg vår hund och njöt av att få vara med i skogen. När vi hade vandrat ca 1,5 timme. Så kom det en bil, bilen körde, stannade, körde och till sist stannade den. Hjälp tänkte jag nu är vi på ett favoritställe till någon och den personen har blivit arg. Personen GÅR ur bilen och är på väg fram till mig och min dotter. Min dotter har samma tanke som jag. Jag ber min hund om att hon ska ligga på plats. Hon ligger helt stilla. Personen kommer närmare oss. Och så säger han:
- Jag tyckte väl att det var du, Maria.
Jag hade helt hjärnsläpp. MEN vem känner mig här i skogen? Jag fattade inte vem denna person var? Han kommer närmare och då ser jag det är ju min granne.
Min granne förklarar:
- Maria, vi har ett älgdrev nu i detta området som ni är i och det är nog inte så "lämpligt" att ni är här nu.


Hjälp, älgjakt!! Vi hade inte haft en tanke på att dom fortfarande hade älgar kvar att skjuta. Jag trodde älgjakten var slut för länge sedan. Jag frågar honom hur fort vi måste komma ut ur skogen. Och han svarar att ni har tid att åka. Vi ordnar detta. Jag småpratar lite med honom och vi vandrar till bilen.


I bilen så börjar jag och min dotter att skratta. Fattar du, vad tror du att han tänkte om oss. En tokig kärring som tar med sig sin dotter och sin hund ut i skogen under ÄLGJAKTEN. Om han inte hade sett oss undrar vad som hade kunnat hänt då. Tur att han såg oss. Vi hade nog inte gillat att hamna i älgdrevet och jägarna hade nog inte gillat att ha haft oss i vägen heller.


Om dom sköt älgen eller ej det har jag aldrig fått svar på men vi fick lite svamp i allafall. Och vi fick en trevlig stund i skogen trots allt. Och vi mådde både mycket bättre efteråt. Vi fick Ett gott skratt!!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar