torsdag 1 mars 2012

STRESSIG MORGON!!!

Min morgon var med andra ord stressig i morse.


Först ut med mat till hästarna i rasande fart, rasta hunden samtidigt ingen tid att förlora.
Se till att dom som ska åka med mig är uppe. Hallå gå upp nu, VA har ni inte gått upp ännu. 
Äta lite frukost på stående fot och göra i ordning mackor mellan tuggorna.
Ut och skrapa rutorna på bilen. Starta bilen, KOM NU! Tut TUT. 
Köra en till sin praktikplats, klockan tickar. Men han hinner.
Nästa ska med bussen och nu är det en vägmaskin och en lastbil i vägen. Nej!, inte ett STOPP DET HINNER VI INTE! HUR ska jag hinna, NEJ, vi kommer för sent till bussen?!
Framme vid bussen 1 min kvar. PUST. Bussen går kl 7.


Kl 7 är jag på arbetet, slänga på sig arbetskläder.

YES, jag är på plats.
Dags att JOBBA.






Det ordnade sig fast det gick undan.
Kom i tid till praktikplatsen. 
Hann i tid med bussen.
OCH jag hatar att komma för sent.
Sånt är livet men bara ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar