lördag 17 mars 2012

EN LITEN SOVMORGON BLEV DET.

Efter en seg start på morgonen ska jag sätta fart. Hade tänkt att åka och titta på lite rovfåglar tidigt på morgonen men jag kände att JAG ORKAR INTE, jag har varit uppe tidigt varje morgon denna vecka, så en liten sovmorgon skadar inte. Jag får gå upp tidigt i morgon och jobba, det blev ingen ledig dag. Vi har som på andra ställen sjukdomstillfällen. Så rovfåglarna får vänta till nästa vecka. Förresten ska min man också jobba på sönd. Ingen vila ingen ro.


HAVSÖRN

KUNGSÖRN UNG

Igår kväll när vi var hos hästarna kom det Tranor och flög över vårt stall. Vi har inte tidigare i år hört dom så sent på kvällen, det var mörkt när de flög över vårt igår. Då sa min dotter att NU är det VÅR. På våren och hösten är det ofta vi hör Tranor flyga över vårt hem. Dom har även några favoritåkrar vid granngården som dom stannar till och äter lite spannmål som bonden har på marken. Bonden gillar det inte men VI uppskattar att se Tranorna vandra på åkern. Vi har ett eget Hornborgarsjön. Ibland är det många Tranor och dom hörs långt vill jag lova. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar