söndag 25 mars 2012

SKVALLERBYTTA BING BONG





Om det är något jag OGILLAR så är det SKVALLER. Och ibland så pratar jag också om skvaller som jag har hört. Varför, för att det låter som det är sant det jag hör? Ibland visar det sig att det finns inte en gnutta sanning i det man har hört. 
En del människor är experter på att sprida skvaller, för det tycker jag att dom gör. Samt hur kan dom prata om människor som dom inte ens känner. En del människor kanske dom inte ens har sagt HEJ! till. Och ändå så känner dom människan/orna så bra så dom kan prata om människan/orna i skvallerform. 
VARFÖR???? 
Sedan så finns det människor som hela tiden letar fel hos andra. Som dom bara måste berätta för andra, inte till den som har gjort felet. Varför, ingen är FELFRI, ALLA gör vi fel någon gång. Eller tror dessa människor att dom aldrig GÖR FEL. Men HALLÅ, i huvudet, i vilken fantasivärld lever dom "JAG ÄR FELFRI"?+ Vilket uppvaknande när dom har gjort FEL.
Varför inte fråga personen/erna:  
-Jag undrar.
-Är det något jag kan hjälpa dig med....
Använd det verbala, det görs ju när det är skvaller på g. 
Skvaller kan ställa till det för berörda personer. Hur ska en människa som är utsatt för skvaller kunna rentvå sig? Eller hur ska människor som har pratat skvaller, kunna förklara att det inte var sant det som dom pratade om. Detta har ju ett pris! Nästa gång när skvallerbyttan öppnar munnen undrar hur många tror det sagda ordet?? 
Ibland är det bra att ifrågasätta skvaller.


TÄNK FÖRE, EFTER ÄR DET FÖR SENT!!!


Och lev era egna liv och inte andras, vet jag. 
Låt oss här och nu börja att ifrågasätta skvaller nästa gång. För vem vet nästa gång kanske det är dig dom skvallrar om och då kan du vara tacksam om den som hör 1:a skvallret ifrågasätter skvallerbyttan. Den personen kan stoppa spridningen till en höna.
Och låt oss nästa gång när någon har gjort fel vara så ärliga mot den som har gjort felet, säga det till den personen och inte till någon annan. För den personen "annan" har inte gjort felet och behöver inte vara med över huvudtaget.

ÄRLIGHET KOMMER MAN LÄNGST MED!!!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar