torsdag 29 mars 2012

Visdomständer och marskatt

Idag kommer min dotter Elin hem från Trollhättan. Hon ska åka till KSS för att röntga tänderna. Alla visdomständerna ska opereras bort pga att hon har problem med dom. En eller två kommer inte att kunna växa upp för henne pga kindbenet är över tanden eller tänderna. Tandläkaren pratade på att operera bort en i taget, men det ville inte Elin. Varför inte göra allt på en gång så är hon av med dom sedan. Visserligen vet hon att hon kommer att få leva på flytande ett tag efteråt pga att dom måste göra ett ingrepp i kindbenet. Men det är som hon säger bättre några veckor än fyra tillfällen med någon vecka varje gång.




Sedan ska hon passa på och åka till veterinären och kastrera sin hankatt Sten, han är lite HÄR KOMMER JAGKATTEN. Han har börjat att känna av månaden mars. Den andra katten Prassel är lite lugnare på den fronten men han har en annan personlighet. Han är blyg men om man har ett godispapper eller något annat som prasslar då apporterar han pappret. Han lägger till och med pappret i handen för att man ska kasta det åt honom. Han är som en hund.



Mycket ska hinnas med på några dagar men jag hoppas att vi hinner att umgås när hon är här. Som mamma har man svårt med att ens barn flyttar hemifrån. Men jag hörde ett  radioprogram HUR GLAD var man som ungdom när man flyttade hemifrån?
Och när jag tänker tillbaka så var jag inte direkt ledsen när jag flyttade hemifrån. Så varför deppa mina barn blir större och det är tidens melodi.

Nej, nu ska jag gå ut och njuta av det vackra vårvädret. SOL!!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar