lördag 24 mars 2012

Varför är det så svårt att säga NEJ och TACK!!!

Undrar hur många gånger jag har svurit över mig själv. F-N varför sa jag inte NEJ!!! Jag har ärligt talat börjat att bättra mig med att använda detta ord NEJ. Och det är inte så fel faktiskt.

Ett tag när jag var ledig så gjorde jag alltid sådana extra saker som att HJÄLPA ANDRA. VARFÖR? jag hade kanske bara min helg ledig och så lovade jag pga att jag hade svårt att säga NEJ. Helgen gick och jag mitt pucko hjälpte mina vänner och fick jag något TACK!! NEJ, det fick jag inte. Ett tag tror jag att mina vänner bara tog för givet, jag ringer till Maria hon ställer ALLTID upp och hjälper till. Jag fick ställa upp och skjutsa och hämta anhöriga, servera fika i ett café, hämta mat, vi körde hästar LÅNGT etc.... VAD fick jag för det, inte TACK i allafall!! Att det ska vara så svårt att säga detta ord TACK!! Ok,det är väl inte alltid att man kommer ihåg att säga detta ord för tillfället men då  kan man väl säga det vid ett senare tillfälle eller varför inte ringa ett samtal TACK FÖR HJÄLPEN!!! Och inte nog med detta min familj ställde också upp och hjälpte mina vänner, och dom fick heller inget TACK, fast det var mina barn som hjälpte dom. Och tro inte att jag /vi fick någon hjälp tillbaka NÄPP, varför skulle vi ha hjälp det fanns inte i deras värld.
Till slut ledsnade jag på dessa vännerna och började att säga ifrån. NU får det vara nog!! Jag har ett eget liv som jag ska ta hand om DU får ringa någon annan. Och då blev det TYST i luren. SÅ var det med DESSA VÄNNER när dom inte kunde UTNYTTJA varken mig eller min familj då var VI INGET VÄRDA. Det är skönt när jag är ledig nu då är jag ledig och kan göra vad jag vill. Och mina sk vänner kan ta och KYSSA sig i RÖVEN!!! Jag har ingen anledning att fjäska för dom. Dom är LUFT för mig nuförtiden. 


Som min ena dotter sa:
- En sådan kompis som du var, det får dom ALDRIG för DU ställde upp i VÅTT och TORRT. Men nu kan dom klara sig utan dig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar