tisdag 6 mars 2012

För små byxor och en fet uppläxning.

Efter jobbet idag fick jag skjutsa Carro och Malin in till Lidköping för att bla byta byxor. Byxorna var för små och passade inte, tjejen i kassan var sur och påpekade pga att det var några få katthår på byxorna att dessa måste slängas nu, pga allergi och så skakade hon dom i butiken. Jaja, sa jag men jag var inte med när hon handlade dom. Och nu är det som så att dom passar inte henne, dom är för små. Jag fick pengar tillbaka men jag blev även tillsagd att detta ska du som vuxen veta till nästa gång. Jag undrar om man inte har bytesrätt om kläderna inte passar. Och tyvärr har nog inte bara jag/vi husdjur hemma. Så hur gör man då? Är kläderna för små eller något annat fel, släng dom?! eller? Ok, jag kan förstå dom som är allergiska att dom kan få en reaktion.  


Vi gick till en annan butik och handlade.  Carro hittade ett par andra jeans.






Malin hittade också en del kläder. Ett par gröna jeans, svarta skinntajts, en blå stickad tröja och några tröjor och ett spetslinne i svart. Hon var nöjd med sina fynd.


Så flickorna var nöjda och jag fick åka hem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar