onsdag 6 juni 2012

Visdomständer och flickor som rider tillsammans.

Igår var jag och min stora dotter på KSS Skövde, hon har opererat bort sina visdomständer alla 4 på en och samma gång.  Hon hade problem med dom men mest på ena sidan, det krånglade med infektioner i munnen pga att kindbenet hindrade tänderna att komma fram. När vi var på besök första gången tyckte tandläkaren att vi skulle ta 2 stycken åt gången, men det tyckte inte Elin vi tar alla 4 på en och samma gång så slipper jag dom sedan. Efter operationen blödde det rejält från såren i munnen. Hon ville hem så hon drack saft och åt en mugg med yoghurt innan vi åkte hem för att hon skulle kunna åka hem. Efter toalett besöket blev hon lite trött men hon vilade en stund och så tog hon nya krafter och klädde sig. Resan hem gick bra utan att hon mådde illa. Nu ser hon ut som hon har påssjuka hon är svullen efter ingreppet. Det blir flytande kost för henne ett par dagar nu innan hon klarar av att tugga. KSS besöket tog 6 timmar innan vi kunde åka hem. Jag hade tagit en semesterdag för att vara med min dotter och för att köra henne till och från KSS. Hon tackade för att jag hade varit med. En självklar sak för min del att ställa upp på. 






 I Skara fick jag hämta Carro och Henrik så dom fick skjuts av mig i stället för att åka med buss. 


Carro mådde inte bra men det försvann när hon kom hem. Hon och Bali jobbade i hagen. Det är en tjej som säger WOW vad lätt styrd hon är och hon är salig över denna häst. Det bästa är att hon trivs med henne och erkänner att det var ett tag sedan hon red henne och att hon har blivit äldre och längre i benen sedan hon red henne sist. 
Men då sker här UNDER min minsta dotter Malin gör sig i ordning för att också rida av egen vilja. Det tillhör inte vanligheterna, men det är modigt av min minsta som har haft otur med hästar. Hon har blivit både sparkad och biten av ridskolehästar och inte haft positiva erfarenheter, hon är rädd för hästar dom sparkar i bak och biter i fram. Det blir nog en sommar att minnas. Bali som är en lugn DAM/TANT hon är väluppfostrad och detta märker nog min dotter Malin att hon kan känna sig trygg på henne.


Nu önskar jag att ägarinnan kunde se sin häst och min dotter Malin som är livrädd för hästar  RIDA på BALI. Vilken häst!!!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar