söndag 17 juni 2012

En regnig men ändå en bra söndag.

Idag har jag varit och hälsat på min stora dotter i Älvängen. Den orten kommer att bli hennes nya i julimånad. Då flyttar hon ihop med sin kille Michael (Foppa). Så hennes gamla ort kommer att vara ett minne blott. Hon tycker nog att det ska bli skönt att bo på annan ort. Det skulle nog flera människor prova, att bo på annan ort än deras uppväxt ort. Det finns ett liv utanför uppväxt orten. TRO mig, jag är ett levande exempel på detta. Vi blev bjudna på mat av henne och Micke.Och fick god mat och Elin hade bakat också. En trevlig bostad hade dom utanför Göteborg.

När vi kom hem så skulle Carro rida ut en stund som vanligt var det regn när vi skulle ut och rida. Och Bahli var sprallig och ville inte stå stilla, men till slut så stod hon stilla, när vi grymtade STÅ STILLA. Strax utanför vår uppfartsväg kom det en bil (grannen) som tur var stannade och väntade på oss, så Carro fick krångla sig av vägen för Bahli ville inte gå intill vägkanten. Hon skulle gå sidledes intill vägen så till slut fick Carro gå ner i åkern för att bilen skulle komma förbi. Varför hon krånglade så ? vet vi inte. Men det fortsatte, vi gick bort till Patriks verkstad och där var det en "farlig" brevlåda. Den kunde hon inte gå förbi så jag fick ställa mig för att dölja den, då gick hon en bit fram men bara lite. Carro skrattade och sa MEN är hon rädd för brevlådan???. Bahli försökte att backa och gå därifrån, HEM TILL STALLET, men det gick INTE. Envisa som vi är så fick hon backa förbi brevlådan ett par gånger och så fick hon gå förbi den innan vi var klara med det kapitlet BREVLÅDA. När vi var klara och vi hade fått ett resultat som Carro och Bahli var överens om DÅ gick vi hem blöta men nöjda.

Som Carro sa:
-JAG får nog ordning på henne BARA vi får "kompis" kontakt och att hon fattar vad jag vill. Det kommer att bli en fantastisk sommar! För det är en häst med underbara steg och vilken jogg och vilken härlig sakta galopp och hon är lagom i storlek för mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar