onsdag 20 juni 2012

SOLEN SKINER!!!

Äntligen en dag med vackert väder SOLEN SKINER och det är blå himmel. Man tröttnar fort på dåligt väder med regn och blåst. Men idag är det fint väder som gäller.
Min dotter Carro fick gå upp tidigt i morse ca kl 5.00 för att börja att jobba kl 6.15. Men snart slutar hon så förmodligen så kommer hon att sova sött i eftermiddag, en stund i allafall.
Min dotter Malin är och träffar kompisar, hon behövde inte att gå upp tidigt i morse. Men hon är morgonmänniska så hon var uppe tidigt i morse ändå.

Jag bara njuter av ensamheten och radion i bakgrunden.
Tvätten hänger på tork.
Kaffebryggaren puttrar lite grann. Snart är kaffet klart.


Kaffe och en kvällstidning i solen är aldrig fel. Tänk förr då fanns det inte kvällstidning på morgonen, den fick man köpa senare (ca kl 18.00, något sådant i tid). Nuförtiden är kvällstidning en morgontidning. Tiderna ändras minsann. Och när man var yngre så kunde man inte ens förställa sig att man skulle kunna läsa en tidning  på data. Eller böcker i mobilen som mina flickor  läser i stället för en bok i handen. Jag tycker att det är lite svårt att läsa texten på mobilen för min syn har blivit sämre. Men jag gillar att läsa böcker, det är bra för man kan lägga i från sig den utan problem, om man råkar att somna när man ligger och läser. 


Ha nu en BRA dag!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar