torsdag 14 juni 2012

Bollen i rullning!!

Där försvann min sovmorgon, tack vare Patriks chef som ringde och skällde i morse. Förbannad, jag blev på mannen (chefen) i telefonen. Javisst, han kunde väl inte veta att jag hade gått och lagt mig ca 1,5 timme innan han ringde, för att sova en stund på morgonen. Men det var min man som fick skit för att inte något hade blivit hämtat. Men, som min man sa HAN hade inte blivit tillsagd att HÄMTA. BRIST PÅ KOMMUNIKATION kallar jag det och anser att det får bli bättre planering av ev CHEFEN då, på hans jobb. Men det kan man väl se sig om i stjärnorna, vad det gäller leveranser. Det går på lösa volymer. GGGGGGRRRRR!!! 

Så med en trötthet i kroppen och funderingar så började jag att göra sådant som måste göras.

TELEFON KONTAKTER.

Nu har jag varit i kontakt med försäkringsbolag. Jag får hålla tummarna att mina barn som har hälsoproblem kan få ersättning för sina åkommor. Som ett plåster på såren. Inget kan ersätta en frisk hälsa men har man inte det så kan en summa pengar vara som ett plåster. Vi bor ju inte i Amerika så någon större summa är knappt att få men, men bättre med något än inget alls.

Nästa fas nu är att få försäkringskassan att förstå innebörden av arbetet man lägger ner som förälder. När man vårdar hemma. Fast idag är vi framme vid vården på sjukhus istället. Det fungerar inte med sprutor hemma längre, utan nu är det via dropp.


Man måste tro på sig själv, fast det är tungt ibland att förklara hur det ligger till. Sorgligt!!!
Någon som vill byta och dra ett tungt lass kanske???
Med alla planeringar så att det flyter i det praktiska livet. Alla besök och telefonkontakter med berörda parter.
Idag är det gratis att ta över, kostar inte 1 krona.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar