fredag 8 juni 2012

Hela veckan är snedvriden.


I vanliga fall så är min man på väg hem idag fredag, men den här veckan är allt snedvridet. Nu kommer han hem på lördag istället. Det får bli en kort stund med barnen innan jag får uppsöka John Blund för att vara pigg på lördag för då kommer vi nog hem samtidigt från jobb. 

I morse var det spring i trappan och till slut fick min man köra till bussen. Dom börjar bli trötta nu innan sommarlovet. Min ena dotter Carro har flera prov (7) denna vecka. DÅLIG PLANERING av lärarna tycker jag som inte kan fördela proven bättre under året. Varför ha allt i slutet? Att vara student är ingen lätt syssla. När dom kommer hem så har dom skolarbeten, läsa på inför prov och hemuppgifter att göra. Tyvärr har min dotter grupparbeten ibland med klasskamrater som lämnar arbetet över till andra. Hon kan skriva flera sidor medans dom skriver av WIKIPEDIA. Samt vilka frågor, det är som hon skulle gå på Högskolan. En del frågor fattar jag inte VAD menar läraren? Nivån på vad som krävs för att få ett A är orimligt! För hon satsar högt (A-B) för hon läser förberedande inför Högskola. Det är skolarbeten som i mina ögon är väldigt avancerat. Men jag märker ju även min dotter Elins arbeten som läser på Högskola redan att nivån är hög. Det händer att tentan inte är godkänd och då hänger det på håret med studiemedel också. Är du inte godkänd i tenterna så får du inget studiemedel. Då får dom leva på föräldrar och luft. Det är tufft att vara student idag. 

Så ungdomarna är värda SOMMARLOV snart för att återhämta sig inför hösten.

Jag har också börjat att räkna ner mina dagar som är kvar innan semestern. Till hösten ska jag börja att läsa 2 dagar i veckan. Bra att jag ser en ljusning i tunneln. Jag har helt plötsligt en chans,  att få ett värde. 

Bellman Nordsvensk brukshäst

Ten Point Conny Halvblodskorsning
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar