torsdag 21 juni 2012

Himalaya sten en naturlig produkt.

Efter att jag hade slutat arbeta passade jag på att åka till Granngården för att handla diverse hästsaker, bl a saltsten.
När Bahli får mineraler och örter på morgon och kväll så slickar hon i sig detta med "rena frosseriet". Jag bestämde mig för att handla Himalaya sten till henne med 98% naturligt minaralsalt, en ren naturprodukt utan föroreningar. För att se om hon slickar i sig minaraler från stenen så hon får vad hon behöver. Och för att hon ska bli mera törstig än vad hon är på dygnet, hon dricker i mitt tycke för lite ca 30 liter på en dag inte mycket. Mina killar dricker när det är en solig och varm dag, ett badkar/dag. Så det går åt vatten minsann.
Ok, killarna får också en egen sten att slicka på i hagen. Mina killar älskar Himalaya sten och dom slickar i sig den istället för att äta stora tuggor ur stenen. Den är hårdare så det går inte att äta stora tuggor av den. Himalaya stenen tål regn också, det är bra för denna sommar har hittills varit blöt.


Min dotter Carro har tagit kort på Bahli som hon ser Bahli i hennes "fotograf värld". Snälla, kloka, och varma ögon!


BAHLI.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar