torsdag 4 april 2013

Vårtecken och tankar.





Nu börjar vårtecken att dyka upp. 
Dom första tussilago blommorna har vaknat till liv i grannens dike. Dessa blommor kallas även för hästhov eller hästhovsört. Jag tycker det är det bästa vårtecknet inom blommor pga att dessa har ingen vindstilla trädgård som väcker blomman till liv. Jag blir alltid lika glad när jag får in dessa blommor på köksbordet i en äggkopp. Nu är barnen stora så nu är det jag som får plocka in dessa blommor om jag vill ha dessa på köksbordet.

Jag har även sett lärkan "drilla i skyn". Men för varje år så blir det mindre och mindre lärkor här ute. Vilket jag tycker är synd. Men det är väl tyvärr vissa orsaker som gör att det minskar.


Igår när jag var ute och jobbade så kom det en hel flock med vackra vita svanar och landade på åkern precis bredvid mig. Svanar har en viss betydelse för mig efter min pappa hade gått bort och jag var på väg till Sunne för att ta hand om ett och annat i samband med detta. När jag körde upp till Sunne så kom det ca 300-400 svanar och flög över bilen. Jag har aldrig varit med om något liknande. Jag fick en känsla som för mig är helt obegripligt. Jag kan inte med ord beskriva det och jag har inte upplevt något liknande varken före eller efter detta. Men igår kände jag en liknande känsla. Lugn det kommer att ordna sig för dig. Fortsätt som du har planerat. En känsla som om min pappa var med mig just då när svanarna kom flygande och landade bredvid mig. Vi kan ju hoppas att det blir förändringar i år som leder till något bra i mitt liv.





Våren är i varje fall på väg, det är jag tacksam för så vi kan slippa denna kyliga tid som har varit. Människorna blir på bättre humör. Just nu så har vi en del människor i mitt/vårt liv som jag/vi i framtiden hoppas jag ska ta mindre energi från mig/oss. Det är en bukett med varierande personligheter som inte är till någon positiv energi i mitt/vårt liv, snarare tvärtom. Målet är att "poofa" bort dom i framtiden "poof, poof". Nu är jag ingen elak häxa som Magica de hex men bilden ska visa vad jag menar så ni fattar vad poof är. Bort med människor som jag inte vill ha kvar i mitt liv som tar för mycket energi, energi tjuvar. Som inte ger något tillbaka bara tar och tar hela tiden.



Jag har bestämt mig. FÖRÄNDRING är på G.

  









 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar