torsdag 25 april 2013

Vad gör vi nu?

Idag ska jag jobba så jag var och handlade i affären. 
Vad ska dom äta när jag är borta och jobbar då? tänkte jag. 
Jo, det får bli frasvåfflor, sylt och vispad grädde när dom kommer hem. Som vanligt är det väl Carro som får stå och grädda våfflorna. Ibland så ledsnar hon och laga mat när dom andra inte hjälper till. 

Min man har varit på möte på skolan idag. Han var irriterad när han kom hem och med facit i handen så valde vi FEL SKOLA. Men nu är det försent. 3 år kan man säga åt helvete. Slöheten har ett pris. Inte att undra på att man har varit irriterad. Men mentorn har enl sig själv inte gjort fel. Men min man var inte ensam förälder på mötet, det är flera som är kritiska. Vem har gjort fel när inte det har varit information till hemmet, hur läget har varit och är? Att som vuxen inte erkänna sina fel och brister utan skylla över på andra som inte ens kunde vara närvarande (pga att dom hade slutat på skolan) det är SVAGT! Att sedan skylla på ungdomarna, det är ännu svagare. Man kan säga att det har varit en hel del fel och brister och manlig arrogans.

Vad gör vi nu? Luften gick helt ur oss och vi är så besvikna!!! 

HELVETE!!!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar