måndag 22 april 2013

Bahli BUS!



Nu är det andra dagen i rad som jag har kommit in i stallet på morgonen, som jag har mött en häst i dörren. Det är Bahli som står i stallgången på morgonen. I går söndag så trodde jag att vi hade missat att stänga boxdörren men igår kväll så var det min man som stängde dörren hos Bahli så vi hade inte missat att stänga dörren. Vad Bahli har gjort under natten? En hel del, trampat sönder grepen så den är trasig, plasten är sönder så det blir till att köpa nya så man kan mocka. HUR hon har kommit ut, det vet jag inte men hon har nog haft kul. Det syns i stallet. 

Bahli Bus kan vi säga som ägaren säger i ordets rätta betydelse. Jag vet inte om det är killarna som lockar henne till att göra mera busigare saker. En kväll då hade hon gått ut från hagen. Frågan återstår VAR har hon kommit ut då? Vi hittade inget ställe som var lämpligt där har hon gått ut. Hon hade gått ut helt själv utan killarna. Dom stod kvar i hagen. 

Hon har blivit nyfiken och undersöker gården helt själv. Hon blir tuffare och tuffare måste jag säga. Hej och hå, kickar gärna åt killarna NÄ! nu är det JAG som ska dricka vatten eller äta av maten. Förr kunde hon gå undan men inte riktigt så längre. Det är som så att hon har nog märkt att killarna är inte så farliga, dom tål att kickas åt.



Det är inte bara Bellman som är som Emil i Lönneberga här på gården längre. Nu är det också Bahli som är full av bus.

Igår så borstade jag av en större mängd av hästhår i hagen. Det är klart bäst att rykta ute för det blir mycket hår när hästarna fäller nu på våren. Idag så var det många fåglar som var och plockade hår till sina bon. Mängder av hår fanns det i näbben på fåglarna.  Deras fågelungar får ligga mjukt och gott i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar