måndag 22 april 2013

Vad händer i huvudet på en häst?

Ett hästliv består av en del goda skratt.
Jag kan lova att det är stor aktivitet i hästars hjärnor. Uppfinningsrikedomen är det inget fel på. Jag pratade med Bahlis ägare och denna häst har aldrig gjort det hon har gjort dom senaste dagarna. Men någon gång ska det väl vara förändring eller hur? Även en gammal dam som Bahli kan hitta på ett och annat. Försöka duger eller hur? Men jag undrar om hon har tittat på min egna häst Bellman som ibland hittar på ett och annat. Undrar vad dom pratar om när dom är ensamma i stallet? Fnissar dom och skrattar som vi människor eller? Ja, jag kan säga att när jag gick och städade i stallet idag så skakade jag på huvudet och skrattade åt Bahlis nattliga bravader. 
Ja, du Bahli du har allt haft roligt i natt. 


Vad händer bakom dessa ögon, må tro? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar