onsdag 24 april 2013

Blåst och regn!

Men vilket skitväder det är. Det blåser och det regnar. Man undrar bara var är värmen? Usch, säger jag trist väder!  Igår var det varning på vindbyar.

Idag är det trist väder och man känner sig småfrusen. Mina katter (Bibbi, Smulan och Kissen) dom vill bara ligga inne och mysa. Den gamla katten Bibbi hon går mellan matskålen och sängen för att sova en stund till. Om hon vill gå ut ställer hon sig i dörröppningen NEJ! det är inte bättre väder ännu. Jag går och sover en stund till. Vänder i dörröppningen och går tillbaka till sängen. Smulan sitter i köksfönstret och tittar ut på det dåliga vädret. Kissen han sover gott i soffan på en filt. 

Jag ska dricka en kopp kaffe sedan ska jag gå och vila en stund. Man har ingen lust att vara ute och göra något. Förresten jag har ingen lust och motivation att göra något inne heller idag. Jag går och lägger mig och myser under filten.

Idag är motivationen på NOLL.


Vår gamla katt Bibbi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar