måndag 8 april 2013

Vart är brevet?



Så har det då hänt IGEN!!! Brev som INTE kommit fram. Frågan är VART tar dom vägen? Ända sedan vi flyttade (år 2000) hit så har det krånglat med brev utkörningen här. 
Ibland fick jag brev från en familj som inte ens bodde i vårt område. Jag började med att skriva till den familjen på breven. 
JAHA, DÅ HAR VI HAFT BREVEN HÄR. 
Men en dag så sa brevbäraren till mig.
-DU FÅR INTE SKRIVA PÅ BREVEN!
-DU, det skiter jag i för kommer deras brev till mig så skriver jag att breven har varit hos oss. Så fattar dom att deras brev är på villovägar.
MEN vart våra brev tar vägen, det vet jag inte? För vi har ingen som har samma kommunikation som jag och den andra familjen.

MEN NU kom INTE min dotters brev med konsertbiljetterna till oss. DOM ÄR BORTA??? 
-JA vi ersätter inte privata brev, sa kvinnan jag pratade med på Posten.
-ÄR det OFTA breven försvinner?
-OM jag det visste? ,sa jag. FÖR HUR MÅNGA BREV ÄR DET SOM JAG INTE KÄNNER TILL SKA KOMMA, SOM INTE KOMMER, sa jag.
-HAR detta varit länge? sa hon.
-JA!!! I åratal, sa jag. Ändå sedan vi flyttade hit.
-JAG KANSKE HAR FÖR LÅNG ADRESS så det är därför det inte kommer fram.
-NEJ det tror jag inte, sa hon.

VAD ÄR DET DÅ FÖR FEL PÅ POSTEN!!!!

ÄN SLANK DEN NER I "DIKET"!


Denna service av posten är av sämsta kvalitet. 
HUR KAN DET HA BLIVIT SÅ?

Tidigare generaldirektören som har avvecklat Posten som har tjänat stora summor med PENGAR på att avveckla Posten. HAN har gjort ett bra jobb må jag säga för han har tillsammans  med andra beslutande människor avvecklat Posten.

IDAG SÄGER JAG:
ÅRETS RIS POSTEN!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar