fredag 26 april 2013

Ett vänligt ord på vägen.

Innebörden av ett vänligt ord är enormt. Ett vänligt ord som ger ringar på vattnet, större och större blir det. Man går och små ler. 
Idag t ex så har jag fått en släng av ett ryggskott. Min dotter skrattade och sa att jag gick hihi.... Ja, idag känner jag mig som en cowboy som har blivit avkastad av en unghäst. Ryggen! Min dotter och jag släppte ut hästarna och så åkte hon iväg till skolan. Jag vandrade in på ett stelt sätt lite slingrande gång. Jag kunde inte låta bli att skratta men jösses vad ont jag har.....
-Mamma kan du jobba så, frågade hon.
-Ja vad ska jag göra då?
-Kanske ringa jobbet och säga att du har fått ryggskott?

Ett vänligt ord på vägen! Det går så mycket lättare när man skrattar åt eländet. 

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar