onsdag 23 maj 2012

Sol och vatten.

En solig och varm dag på jobbet.




Handlade hallonkräm och satte mig och njöt av en tallrik med hallonkräm när jag kom hem efter jobbet. Gott med lite svalare mat i värmen. Orken är helt borta, jag vill ingenting. 

Vattnade hästarna när jag kom hem . Pga att det är varmt nu så har jag ett extra badkar som vi fyller med vatten så att dom kan dricka om det är varmt på dagen. Men den ena hästen Bellman, han tyckte inte att jag skulle fylla på vatten i det ena badkaret så han flyttade vattenslangen till det andra gamla badkaret. Så det var bara att passa honom så han inte drog iväg vattenslangen från det nya badkaret.

Mina katter är också slöa idag och vilar i skuggan eller i soffan. Dom tycker det är skönt att vi är hemma. Dom uppvaktar oss med möss och sorkar från åkern.


Smulan som fast hennes ungar inte är gamla vill gärna vara ute i flera timmar, så idag passar vi henne så hon inte smiter ut.


Jag fick lite energi efter att min man kom hem så nu är jag i tvättkorgen. Med en stor familj blir det mycket tvätt. Vår maskin går ofta på kvällarna, nonstop.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar