söndag 6 maj 2012

Ibland är jag för mycket....

Ibland blir det som i filmen Ensam hemma hos oss. PANIK!!! VAR är min kjol? Hittar den inte. Jaha, då får jag stanna hemma. Men var är den då??? Väcker upp familjen av mitt irriterade garderobs röj SÅ typiskt!!
-Mamma lilla, säger min nyvakna dotter. KJOLEN ligger HÄR!!
-Jaså men VEM? har JAG lagt den där? Nu är jag nog lite för mycket i varv, stressad. Ja, det är jag nog just nu. Pratar jag med mig själv. Men jösses!!!
Min dotter:
-JAG, hatar att bli väckt på morgonen på detta sätt!!!

PANIK igen, Dottern som ska konfirmera sig ska vara i kyrkan redan kl 9. Och min man har inga skor att ha. Detta är inte klokt.
-Affären öppnar kl 7 jag åker och handlar och hämtar mormor, säger min man. Ring henne och säg att jag kommer.

Ringer mormor.
-Men jag har precis gått ur duschen. Nej, då stannar jag hemma.
-Men, Patrik hämtar dig efter att han har handlat skor. Det tar lite tid.

Övrig familj fixar sig och jag springer som en yr höna. Vad ska jag ha på mig???
Men vad klockan går NU får vi åka.
Kommer på när jag är i kyrkan JAG glömde dopljuset. Får be prästen om HJÄLP.

-Men det är redan ordnat åt Malin, säger prästen lugnt.
Gulliga dottern har tänkt på sin mamma som inte alltid planerar fullt ut.

Konfirmationen gick fint och jag blev rörd till tårar när min dotter grät för hon är ledsen. Pojkvännen hade gjort slut igår kväll. När dom sjöng låten För att du finns, då rann tårarna över i ögonen på min dotter. Och jag blev ledsen för att min dotter var ledsen.

Nu har min dotter Elin åkt hem. Vi körde henne till Trollhättan med hennes små katter Sten och Prassel. Där Elin är, där är katterna.

Och min dotter Carro har lämnat en STOR hög med tvätt till mig i kväll. Wow, vart har den legat när jag har frågat efter tvätten? Ibland hjälper det inte att tjata efter tvätten. Den kommer bara när man minst anar och då blir det storbyk.

Många maskiner blir det. Sov gott en annan natt, vet ja......






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar