lördag 26 maj 2012

En morgon med EGEN TID som det så fint heter.

Vaknade först på morgonen. Smulan ville in till sina ungar, så hon var och väckte mig i sängen. Carro hade nog av misstag stängt ut henne från hennes rum. Carros rum är barnkammaren. Hon kan bli tokig på Smulan som går och krafsar på golvet ibland. Kattungarna har inte fått ögon ännu. Den ena har fått små springor, så det är väl snart dags.






Jag gick upp och satte på kaffe och drack det ute i soldiset. Det är tyst i huset alla sover utom jag. Min man har haft en tuff natt, han är helförkyld och då menar jag detta. Jag har inte någon gång varit med om att han är så förkyld som han är denna gång. Han kan knappt prata för då hostar han och näsan rinner hela tiden. Ingen vacker färg på det han snyter ut heller. Ont i ena örat har han också. Så på månd får han verkligen uppsöka läkare vare sig han vill det eller ej.


Det är en lugn morgon med egen tid för mig själv. Varit och pratat med hästarna och håller på att ge dom färskt vatten. Det går åt mängder av vatten nu när det är soligt och varmt. Fast dom har gräs vill dom ändå ha lite hö att tugga på. Det är bra så dom inte blir sjuka av gräset som växer.


Kissen jagar småkryp i luften och sprallar hela tiden. Ena stunden ligger han i trädet i det gamla skatboet och spanar ut om det kommer en fågel. Skatorna har flyttat för länge sedan. Det blev väl för mycket liv här med katter som klättrade upp i trädet för dom. Andra stunden jagar han fjärilar i luften.


Riktigt tyst är det aldrig här. Man hör det stora vindkraftverket som låter hela tiden. Det är störande tycker jag. För det är inget trevligt ljud. Sitter man ute så blir det jobbigt att lyssna på detta, kan jag lova. SVISCH, SVISCH, SVISCH hela tiden. Decibelen är nog bra hög kan jag tro. I vanliga fall har jag radion på när jag sitter ute men det kan jag inte när dom andra sover för då väcker jag dom. För jag har radion på högt för att slippa höra oljudet.


MEN.....


NEJ, nu får jag gå och skramla "LITE" och väcka familjen. Det är ju Pingstafton idag.....
Den kan man ju inte SOVA bort.






  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar