lördag 5 maj 2012

????? HUR HITTA MIG????







Läsare från andra länder:
*Ryssland
*Norge
*USA
*Tyskland
*Finland
*Åland
*Storbritannien
*Italien
*Polen
*Danmark
*Australien
*Nederländerna
*Spanien
*Malaysia


Det är fantastiskt att utländska läsare har hittat mig på nätet. Och hur dom har hittat mig är en gåta? 


Jag menar jag tillhör ju inte den yngre bloggaren, jag är ju snarare kategorin "den äldre typen" som bloggare. Jag skriver inte om MODE och MUSIK och andra saker som yngre bloggare skriver om. Det blir mera om "mitt i vardagen". Lite djur och natur. Jag gillar djur och jag tycker om att vara i naturen, fast det blir inte så mycket som jag skulle vilja. Det är för lite tid över till att vara ute i naturen.


Jag är mera en "tant" nu förtiden och det är bara att erkänna det är inte så illa faktiskt. Att inbilla sig att man fortfarande är ung när man  har passerat 50 strecket är helt galet. Men man får väl tänka sig för ibland så man inte är för "tantig" i tankebanorna. Bör tilläggas att det händer ibland, kanske lite mer än ibland faktiskt. Min man protesterar då: 
-Maria, NU är du som din mamma!!! 
Och mina barn bara stönar, MAMMA!!! VI VET, blablabla!!!
Oooopppsss inte bra..... eller.....
Ett tecken på att jag är äldre och jag har mina principer (ärvda, från min mamma) och man blir ju äldre och enligt vad jag tror så har jag nog levt över halva mitt liv.
Mamma är lik sin mamma. Det är bara att erkänna så blev det på gamla dagar. När jag ser på mig själv så är det min mamma jag ser i mig, VI är jättelika nu. Jag över 50 strecket och min mamma över 70 strecket. 


Jag kan berätta om hur det var när jag var yngre och hur det är att ha passerat 50 år. Men jag försöker att skriva med ett leende på läpparna. Allt har inte varit rosor under livets gång, men det är ju dom gångerna som man har haft motgångar som man har blivit visare, praktisk erfarenhet på köpet. Jag har idag erfarenheter som inte går att läsa i böcker. Vad är livets gåta? Är det att förlåta? Eller varför vara bitter? Lev LIVET är här och nu. Livet går inte att snabbspola eller pausa och stanna upp i livet. Ångra är ingen idé, åren kommer inte tillbaka, man får oftast bara en chans i livet. Tick tack klockan går hela tiden. 


Ta vara på din tid på jorden!! 


Så än en gång Jag tycker att det är så roligt att andra läsare har och kan läsa min blogg. Jag skriver ju enbart på svenska så på något sätt måste läsarna översätta vad jag skrivit. Ibland kanske det blir roliga eller konstiga översättningar. Men jag hoppas att ni fattar vad jag har skrivit.


Det är bara att säga VÄLKOMNA och KUL att ni uppskattar min blogg och att mina läsare ökar i antal hela tiden. TACK!!! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar