torsdag 3 maj 2012

NU HAR DOM KOMMIT!!!

I morse såg jag dom igen.
Vilka då? undrar du säkert.
SVALORNA.
Och dom är tidiga i år. Men när dom kommer då har man känslan nu är sommaren nära. Jag blir lika glad av att se Svalorna som när jag ser Tranorna i feb/mars. Fast Svalorna blir mindre och mindre i antal har jag iakttagit dom senaste åren. Många som har större stall än vad jag har, har problem med att Svalorna bygger bon i stallet. Jag har mina Svalor på höloftet och där har jag inte längre något hö så jag har inga bekymmer med Svalorna. Däremot så är det trevligt att sitta ute och lyssna på dom när dom skrikande flyger ute på gården och plockar små insekter i luften. Och jag är tacksam för att slippa flugor och andra insekter pga lantlivet.







Flyger svalorna högt, vackert väder.
Flyger svalorna lågt, regn.


Där svalor bygga bo råder lycka och ro. Sant eller falskt. Om detta är sant så undrar jag över alla våra motgångar dom senaste åren. Med olycksfall och sjukdom. Det enda jag kan säga är att jag har blivit mera tacksam över att kunna gå upp ur min säng utan hjälp. Och jag har blivit mera ödmjuk till andra medmänniskor och till LIVET. 
Ibland kan man önska att en del människor ska ha motgångar så dom blir "vänligare" mot andra människor. EMPATI fattas hos vissa människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar