tisdag 1 maj 2012

DENNA BLÅST!!!

Igår kväll var det NÄSTAN vindstilla hos oss. Det händer ibland men inte så ofta. Vi bor på ett ställe där det blåser mer än vad jag/vi är vana vid. Och jag vänjer mig aldrig med att det blåser. Fast jag har bott här nu i många år. Men idag blåser det som vanligt. Det är svårt att hitta ett ställe som det är lä idag. Vi vandrade runt med muggen TILLS vi inte hittade något lä. Så kaffetåren på morgonen, blev i soffan. Ett inglasat rum skulle sitta fint. En dröm.


Jag har lagt stolpar över mina hästars hö idag, annars får jag hämta det på grannens gärde. Och då blir dom stackars hästarna utan mat på nolltid. Det ser ut som rullgräs över hagen.


Men, som våra äldre grannar sa när vi klagade:
-Att det blåser mycket ofta här!!! 
-JA, men vi har lite med MYGG och KNOTT.
OCH det är sant faktiskt.


Idag är det mycket att göra. Tvätt, städa, fixa hästarna och diverse saker innan jobb. Jag har en dag som jag hade önskat att jag hade haft 4 armar idag. Men då kanske man hade trasslat in sig i sig själv. INTE BRA. Så jag får väl beta av den ena sysslan efter den andra med 2 armar.




Om man ska säga en fördel med att det blåser. Tvätten torkar på rekordtid idag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar