fredag 25 maj 2012

Färsk potatis, försenad gubbe och lite planering.

Idag kunde jag bara inte låta bli. Jag kände för att köpa färsk potatis i affären. Priset håller på att gå ner nu på färsk potatisen. Bara för några dagar sedan kostade den ca 55 kr/kg, idag var den nere i ca 25 kr/kg. Och när andra köpte så tänkte jag:
-Äsch, jag får väl inte vara snål heller. Samt det är ju så gott med dom första färsk potatisen. 
Så jag försökte att ringa min man men han svarade inte så jag planerade att vi grillar i kväll. 
Men då har hans lastbil varit trasig i bakgavellyften idag så han är 3 timmar försenad. Vi får grilla och äta gott på Pingstafton istället. Det får bli en slapparkväll i soffan. Man är lite seg idag efter all värme under dagen. Riktigt van vid denna värmen är man inte ännu. Men man ska inte klaga. Det är bara att njuta. Och jag och min son åkte nercabat hem idag. Fläktade ljummet.  





I morgon är det Pingstafton och vi är lediga. Planerade att göra i ordning rabarberpaj. Men min rabarber den är nästan borta. Undrar vad som har hänt? Det finns bara några stjälkar kvar så jag får blanda med lite jordgubbar i pajen. Lite snopet faktiskt.




Vilket gav mig en idé. Jag får plantera rabarber vid stallet i stället. Jag har ju en solvägg som passar bra till detta. När Coop har annonser om rabarberplantor då kan jag köpa ett gäng och plantera. Det blir ju BRA. Mina 2 väggar med BRA frukt och bär blir en dag ett bra ställe till oss i familjen. Bara gå och plocka till nytta, kräm och paj eller bara äta direkt. 


Mitt persikoträd växer faktiskt och det är så mycket blad som har kommit. Men inte en enda blomma. Men det är ju inte så stort ännu. Vi ska beställa matjord så jag kan göra fint vid stallet. Patrik min man känner en man som kör ut matjord och annat, han är inte så dyr heller och snabb service har han. Det blir en förbättring i trädgården.










  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar