fredag 7 september 2012

Tulpaner var det!! Röda, gula och vita....

Röda, gula och vita tulpaner i enkla och dubbla former ska jag plantera på Izzies grav. Hon var med mig i alla lägen, svek aldrig, lika glad viftande med sin svans. Ja, vi ska gå ut! Jag var igår och köpte tulpanförpackningar, som ska planteras så fort som möjligt. 
När jag hade varit ute och plockat kantareller så gick jag till hennes grav med några kantareller. Hon var med mig förra hösten och plockade kantareller. I år finns hon inte längre. 
Man kan sörja en hund lika mycket som en familjemedlem. Jag lovar!

Vi pratade en dag jag och min man. Han tyckte det var skönt att inte ha någon hund längre medans jag saknar detta sällskap.

Jag är uppväxt med djur hästar, hundar och katter. Men han är inte detta. DÄR kan det uppstå konflikter.

Men nu ska jag plantera tulpaner som ska blomma till nästa vår. 
Tulpaner var det!!

IZZIE.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar