söndag 16 september 2012

Jag ska tillbaka till skolbänken...

Nu i september börjar jag att studera igen.
Jag kommer att läsa 2 dagar i veckan.
Då kommer jag att få ett papper/intyg på det jag jobbar med redan nu. Jag har praktisk erfarenhet i detta. När jag jobbade på Landstinget gjorde vi mera sjukvård än vad jag gör inom kommunen.
NU börjar mitt liv att vända, jag har möjligheter istället för att känna mig begränsad. Detta är ett lyft för en person som har kommit upp i åldern. Jag kan ju inte längre ta studielån. Lite konstigt bara för att man har blivit äldre så kan man inte läsa vidare för att öka sin kompetens inom studier. Detta är kränkande mot oss äldre. Vem vet när jag ska bli pensionär då kanske man måste jobba tills man är 70 år. Då kanske man har större behov av att studera till något annat yrke. Men se det går inte för då får man inget studiemedel. Man är för gammal. Ändå har man många år i yrkeslivet kvar. Kroppen kanske är slut av tunga lyft men huvudet finns kvar man kan läsa/skriva/räkna/tänka som äldre, eller???

Hur tänker dom som bestämmer???

Inte vet jag.

Men deras kroppar är kanske kvar men huvudet är kanske slut av allt tänkande???? Vi sliter på kroppen/huvudet olika......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar