torsdag 13 september 2012

Höst och mörker. Dags att sova en stund.

Klockan går och det är dags att gå och lägga sig för att snart gå upp till en ny dag. Dagarna dom går med en rasande fart. Snart har vi mitten på september, man väntar på att frosten ska komma och det blir dags att skrapa rutor på morgonen. Usch! va trist, burr!!

Lönnlöven börjar att bli vackert färgade av rödare nyanser. Dahliorna blommar i alla möjliga färger i trädgårdarna. Idag var himlen vackert blå. Det är höst. Det är bara att erkänna, ingen återvändo.

En dag åkte jag precis bredvid herr och fru Trana med 2 stycken ungar. Jag var nog cirka 5 meter ifrån dom. Åkrarna är på vissa ställen här i trakten, besökta av tranor som äter av spannmål som ligger på marken. Men bönderna gillar inte detta utan vill plöja så fort dom kan. Många bönder är redan klara med sitt höstbruk. Fort går det hej och hå!

Nej nu ska jag lägga huvudet på kudden och sova en stund.

I morgon ska jag och titta på tyg och kuddar. Hoppas att jag ser något som jag tycker passar mig i smaken. 

Sov gott!!! 
I morgon blir det regn!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar