tisdag 4 september 2012

En DAMM en DRÖM, för mig.

Jag har en dröm. EN DAMM.

Min man pratade om en man som hade en liten grävare som han hyrde ut för en summa/ dag. Den skulle jag vilja att vi lånade en helg. Gräva med maskinen i vår trädgård. Att gräva i vår trädgård går knappt det är lerjord och stenar, det är som att gräva i cement. Man hoppar som en galning på spaden och den kommer BARA ner i backen några få centimeter åt gången. Det tar tid att gräva och händerna får både blåsor och valkar. Efter cirka 10 centimeters DJUP i backen är man helt SLUT!! Då har man inte fått en grop att plantera något i ännu. Vattna på jorden ett tips man har fått. Men eftersom det är lerjord så blir det så kladdigt och tråkigt nog INTE bättre. 

En dröm jag har är att få en DAMM igen. Vi hade en när vi köpte huset men den var så liten så vi tog bort den. Fiskarna vi hade i den, fick vi ta in på hösten pga att den var för grund. Inte så bra, ibland blev dom sjuka av förflyttningen och tråkigt några guldfiskar dog faktiskt. Därför skulle jag vilja ha en större mera likt en sjö, med ett djup som fiskarna kan övervintra i. Slippa att flytta dom in på hösten. Dammen skulle ha näckrosor och vackra fiskar. Plantera vackra träd och buskar i närheten av dammen. 





En trädgård att trivas i. För både smådjur och människor.





Jag har en dröm.
En dröm som kan bli verklighet. Med hjälp av en grävare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar