fredag 28 september 2012

... idioter bakom ratten...

Undrar hur många tänker McDonald´s när dom åker sakta efter flera bilar framför sig och kön efter blir bara längre och längre? Precis så var det idag när jag var ute en sväng på E20. Men vad är det som bromsar upp nu då? Jag körde i ca 40 i hastighet. Självklart en traktor längst fram. 

När dom gjorde om E20 till 1+2 väg så gjorde dom fickor efter E20. Vem ska utnyttja dom? INTE är det bönder i varje fall. Dom tuffar på i sin takt. Undrar varför dom inte använder dessa fickor i större utsträckning?  

Idag var vi nog många som svor över BONDEN som sakta körde i 40 fram på E20. Jag tänkte inte McDonald´s det kan jag lova. Jag tänkte MEN...

När det var 2 filigt då hände det grejor kan jag lova. I denna bilkö fanns det ett antal förare som tyckte att dom skulle fram först. Den ena vansinnesomkörningen efter den andra skedde kan jag lova. Vid sådana tillfällen är det tur att det finns förare som har förstånd bakom ratten. Samt ibland undrar man ju dyrare bilar sämre förstånd eller? Visst bilen går bra men omdömet sitter inte i karossen. Idag var det dyrare bilar som skulle fram till vilket pris som helst. Förståndet hade nog tagit semester. Inte fanns det med i bilarna i varje fall. Ett tag såg det ut som dom körde på en formell 1 bana. Tuta och kör....

HUR KÖR DU MÄNNISKA??? 

Det är konstigt att det inte händer flera olyckor!  Men finns det människor i trafiken som har förståndet med sig så kan dom nog undvika olyckor i större utsträckning för andra. Hänsyn! Respekt! Hade det skett en olycka idag som var väldigt nära att det gjorde. Då hade trafiken stått HELT STILLA

Bonden kom fram tryggt och sakta. 
Tänk nästa gång på McDonald`s..... ta det lugnt DU kommer fram förr eller senare, men hem kommer du om du kör lugnt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar