torsdag 27 september 2012

Stand up for life.. NU!!!

Eter avslutat arbetspass hade min man bryggt kaffe. Jag sätter mig i soffan och börjar att titta på ett TVprogram. Det handlade om mobbade barn och ungdomar som mådde så dåligt. En del mådde så dåligt att dom såg ingen annan utväg än självmord. Föräldrar som berättar om livet efter ett barns självmord. Detta program berörde mig verkligen. Så tragiskt!! VARFÖR?? 

Den ena pappan startade en grupp, på facebook. Stand up for life. Hans son var 11 år när han inte orkade leva längre med att bli mobbad. Han såg ingen annan utväg än självmord. Innan hans beslut kan man bara föreställa sig hur dåligt denna son hade mått. Som pappan sa om någon hade visat att jag ser dig, jag ställer upp mot dom som mobbar dig, hade han kanske levt idag. 
Man undrar VART VAR DOM VUXNA??? medans han blev mobbad, var det ingen som såg något???

Dom ordnade träffar där dom sörjde barn, vänner och bekanta. Genom att skicka upp ballonger och tända ljus. Ett sätt att visa att vi accepterar inte mobbning  Bryta mönstret mot människor som mobbar andra. 
Barn som blir mobbade i unga år bär med sig detta resten av livet. Ett stort sår i själen som ALLTID finns där.....

STAND UP FOR LIFE!!!




Mängder av barn, ungdomar och vuxna blir mobbade dagligen. Vem är människan/människorna som mobbar andra? Hur kan dessa människor leva med ett samvete, över att mobba andra eller om någon begår självmord pga att dom har mobbat denna människa? När människan har tagit sitt liv DÅ är det försent att ändra på sitt beteende mot andra människor. 
Alla människor är lika mycket värda!!!

Som jag sa tidigare detta TVprogram berörde mig. Ingen ska behöva att bli mobbad och ingen ska behöva ta sitt liv för att slippa sina plågoandar. För att få frid..... 

Om någon börjar att visa att jag ser dig och jag ställer upp mot dina plågoandar. Kan man rädda ett LIV!!!
Vuxna visa att ni bryr er!!! 
Låt oss börja nu innan det är för sent!!!

JAG BÖRJAR NU!!!!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar