lördag 22 september 2012

Regn och trist väder. En slappar dag eller?

Vaknade tidigt även denna helgdag lördag min lediga dag. Varför ska det vara så svårt att sova ut någon morgon när man kan vila utan att ha sina MÅSTE? Vaknar och inte en chans att jag kan somna om. Så det är bara att gå upp. Morgonstund har guld i mun, säger dom äldre. Var den är vet jag inte men inte tycker jag att det är guld i mun i varje fall. Inte ens när jag ska gå upp när klockan ringer.

Fixat lite i stallet.
Nu får dom sova inne på nätterna från och med i natt. Det känns tryggt då vet jag var dom är. Samt dom slipper detta tråkiga regnande och blåsten hela tiden. Igår kom det ca 20 mm nederbörd. Det är redigt blött i hagen nu. Risken att man blir blöt och lerig är stor.
Mockade tillsammans med min dotter och man.

Min man sa att det är skönt att ha en slappar dag ibland. Det behöver man. Denna vecka har han varit i både Skåne, Stockholm och Oslo. Många mil har det blivit på vägarna. Sedan blev han rastlös och gick ut. Plockar lite i snickeriet.

Trist väder som vanligt är det lite regnstänk. I år har det varit ena stunden dåligt väder och andra stunden har det varit bättre väder. Som om vädrets makter har haft svårt att bestämma sig. Vad ska vi ha för väder? Regn nej, sol blir bättre nej, det har inte kommit tillräckligt med regn vi tar lite till. Är dom osams vädergudarna där uppe tro?


Blött och lerigt.


Tur att det finns gummistövlar.

Jag önskar er en trevlig Helg!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar