tisdag 4 september 2012

När gubben är hemma är jag ute/borta och tvärtom.

Så hade man då en sovmorgon. Det är skönt barnen klarar sig själva på morgonen. Det blev en frukost tillsammans med min man, inget som tillhör det vanliga längre på morgonen, på vardagar. För det mesta jobbar jag på morgonen. Vi är som gubben och gumman som spår väder. När han är hemma är jag borta och när jag är hemma är han borta.


En sådan ska jag försöka att hitta på något loppis.  Min mormor hade en sådan när jag var liten. Är gumman ute blir det fint väder är gubben ute blir det skitväder. Om det är så vet jag inte. För jag tycker att är jag ute är det för det mesta skitväder och fint väder när min gubbe är ute.

Nu ska jag planera denna dag min halv lediga dag. Jag har bara ett möte på dagen i 2,5 timmar. Så det känns inte som en arbetsdag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar