söndag 1 juli 2012

Champagneflaskor från en av min mans vänner.

Jag hade fått några flaskor champagne av min mans vän.

-Till frua, säger han. Då är det jag som får dom. Min man får sprit och öl av honom.Jag har fått vackra glas som jag får göra i ordning ett glasskåp till för dom vågar jag knappt att använda.


En flaska gav vi till Elins kille Michael i julas. Det var första gången vi träffade honom. Eftersom vi inte kände honom så tyckte vi att det var en julklapp att ge honom som han kunde ha till Nyår. Jag tror han blev glad över sin flaska. Bättre att få en sådan än att få en julklapp som man inte vill ha.

En flaska gav jag till den snälla bussföraren som på ledig tid efter arbetet letade reda på min dotter  Carro. Carro hade tappat bort sin plånbok på bussen en stressig dag. Efter ca 1 timme med hjälp av telefonister på Telia och folkbokföringen så hittade hon oss. Då tyckte jag/vi att hon var värd en flaska champagne. Jag/vi fick tillbaka tron på mänskligheten det finns människor som tänker som jag/vi. Man hjälper till om man kan.
Denna händelse har jag skrivit om i ett tidigare inlägg.
Borttappad plånbok och mina bonuskort. 


En flaska gav min man en äldre man i Norge som gick i pension den här veckan. Mannen blev nog rörd för han hade nog inte haft en tanke på att han skulle få denna flaska av min man. Denna man har hjälpt min man i Norge och bjudit honom på kaffe tidigt på morgonen. Denna norrman blir nu svensk. han flyttar till Deje för att tillbringa sina dagar resten av sitt liv i sin sommarstuga. Min man har lovat att vi ska hälsa på någon dag. Vilket skulle vara kul.


Igår öppnade jag en flaska själv och drack medans vi såg på TV. Vi hade varit och tittat i Vara men det var inte mycket med folk så vår yngsta dotter fick åka med hem. Idag vaknade jag med huvudvärk, men det gör jag ibland. Det var bara att traska upp och ta en huvudvärkstablett. Denna huvudvärk förstörde min förmiddag. Den försvann av att jag sov bort förmiddagen.Men det är nog åska i luften det är så kvavt ute. Lite får jag skylla mig själv också, champagne.....


Nu har jag några flaskor kvar som vi får se vad det händer med. En gåva till någon kanske? Vem vet??








   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar