söndag 29 juli 2012

Försenad buss blev det!

Fick ett SMS
Mamma det blev ändrade planer. Vi kommer inte att komma i tid till den tiden som du ska hämta oss och det blir inte den kommunen som vi kommer till. Bussen är försenad så vi missade bussen.
Jaha det är bara att åka några mil extra för att hämta tjejerna.
Man kan ju undra varför det ska behöva att vara så.
Försenad buss och väntan som vanligt. Samt pga försenad buss så fick dom åka till annan ort.
Jag åker inte buss så ofta att ta bilen är tryggare för jag vet att jag kommer HEM. Stackars människor som får åka buss etc. Jag skulle bli ganska irriterad över förseningar som man inte får reda på i tid och varför det är försenat.

Men vi fick en tur till annan ort och passade på att äta lite på restaurang när vi ändå var ute. Så lite nytta med turen hade vi.

Bör tilläggas att söndag finns det ingen buss som går HEM. Då får du vänta tills måndag för att komma hem. Samt att mina flickor redan hade åkt ca 4 timmar på söndag med 3 bussar och väntan. En lång tid att åka utan att komma helt hem.

En busstur utan retur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar